مؤسـسه اعــزام دانشـجو پیـرانـو دانـش دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

تلفن:                                  ۶۰ ۹۵ ۷۵ ۸۸ - ۰۲۱ آدرس: تهران، خیابان شریعتی (بالاتر از بهشتی)، پلاک ۷۹۸، واحد ۷

نظام آموزش عالی در کانادا و آمریکا

نظام آموزش عالی در کانادا

 

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا:
متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا بایستی دارای معدل بالا و نمره زبان انگلیسی باشند. پذیرش مقطع لیسانس بستگی به سابقه تحصیلی و معدل متقاضی دارد. پذیرش لیسانس در تمامی رشته‌ها و دانشگاه‌های کانادا انجام می‌گیرد. درصورتی که متقاضی دارای نمره زبان کافی برای دانشگاه مورد نظر نباشد، بایستی ابتدا در دوره زبان دانشگاه شرکت نماید. دوره لیسانس در کانادا اگر تمام وقت باشد معمولا ۳ تا ۴ سال می‌باشد.

برای پذیرش در مقطع لیسانس در کانادا متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر باشند. در برخی از استان‌ها متقاضی می‌تواند دوره پیش‌دانشگاهی نیز را در کشور کانادا سپری کند که معمولا ۲ سال خواهد بود.

.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری در کانادا:
متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری در کانادا، بایستی دارای معدل بالای ۱۳ و مدرک IELTS با نمره حداقل ۵ و گاها مدارک GRE و GMAT برای برخی از رشته‌ها باشند. پذیرش فوق لیسانس و دکتری در تمامی رشته‌ها ممکن می‌باشد.

نظام آموزش عالی در آمریکا

شرایط ورود به دانشگاه در آمریکا، داشتن دیپلم متوسطه و کسب نمره قابل قبول در آزمون‎های جامع مانند (SAT) است. البته دانشجویان خارجی باید نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی TOFEL را نیز داشته باشند. دانشگاه‌ها در آمریکا مستقل هستند و دولت فدرال نظارت و کنترلی روی مؤسسات آموزشی، دانشگاهیان و برنامه و مدارک تحصیلی ندارد. سیستم دانشگاهی در آمریکا به صورت دروس واحدی است.

مدرک کاردانی اولین مدرکی است که در سطح آموزش عالی می‎توان دریافت کرد. به دانشجویان بعد از گذراندن عموما دو سال در کالج این مدرک اهدا می‌شود. دارندگان این مدرک نمی‌توانند به صورت مستقیم در سطوح ارشد و دکترا شرکت کنند.

مدرک لیسانس دومین مدرکی است که در سطح آموزش عالی اعطا می‌شود. دانشجویان بعد از گذراندن ۴ یا ۵ سال به صورت تمام وقت یا نیمه وقت این مدرک را دریافت می‎کنند و مجاز به شرکت در دوره‌ای آموزشی ارشد و دکترا می‎شوند.

اولین سطح آموزش تکمیلی دوره کارشناسی ارشد است که دانشجو پس از گذراندن دو سال می‌تواند بدون ارائه پایان‌نامه (آموزش‎محور) یا با ارائه پایان‌نامه (پژوهش‎محور) مدرک کارشناسی ارشد دریافت کند.

مدرک دکترا عالی‌ترین سطح آموزش تکمیلی است که هم در رشته‌های آکادمیک و هم فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود. دانشجو بعد از ۴ یا ۵ سال و گذراندن آزمون جامع و دفاع از پایان‌نامه موفق به اخذ مدرک دکترا می‌شود.